091208


Hejsvejs

Har varit dålig updatering från både mig och E den senaste tiden, vi får skämmas lite och ta tag i det nu helt enkelt. Det har varit mycket annat under de gågna dagarna. Jag har haft mycket i skolan nu. Vi håller på med ett stort projektarbete i Service management och samtidigt har vi haft ett praktikfall att gå igenom och sätta sig in i för att sedan kunna diskutera det ur ett serviceperspektiv. Jag hade inte läst en sida i boken och hade ingen aning om hur det skulle läggas upp så har suttit med det halva natten för att få ihop något som kändes ganska okej. Nu har jag iaf gjort min diskussion och lämnat in den skriftliga förberedelsen som jag gjort, en otroligt skön känsla att få lämna det bakom sig. Jag hatar att prata inför grupp tycker att det är den värsta situationen jag kan ställas inför och blir alltid sjukt nervös, även fast vi bara var 14st idag så var jag lite orolig och stressad över hur det skulle gå men jag klarade och kan slappna av nu så jag sitter här och är riktigt nöjd med mig själv ;)
En annan anledning till att det inte blivit någon uppdatering är att vi planerade att åka till Egypten imr och vi har varit helt uppslukade av dem planerna. Det var en hel del att fixa med så det har tagit mycket av våran tid. Vi satt och kollade resor hela söndagen och hittade en bra till Egypten. E var tyvärr inte vaccinerad mot hepatit så vi ringde runt till halva Sverige och försökte ta reda på om man kan åka ändå men det var självklart ingen som ville svara på den frågan. Är väl för stort ansvar om man ger råd om såna saker. Vi fick till slut inse att vi behövde vänta till måndag. Kollade resan på förmiddagen och ordnade för vaccination, men sen blev det skola och vaccinationen kunde inte ske förrän efter 17. Vi upptäckte även vissa problem med försäkring och grejer så vi ringde runt till resebolag och alla vi känner och till slut kändes det som att allt var ordnat och bara att boka. Vi befann oss då i olika delar av Malmö och skulle bestämma det sista över telefon och boka från den bärbara datorn vi hade med oss. Men först tar batteriet slut i datorn och när jag sen ska ringa E och höra om jag ska boka det första jag gör när jag kommer hem så har batteriet i hennes telefon tagit slut, så sjukt motflyt. Men jag åker hem och hoppas hon ska dyka upp snart så det blir ordnat. Men det gör hon inte och när jag väntat i 3tim så bestämmer jag mig för att boka utan hennes okej, va fan hon kan ju inte bli sur över att behöva åka till Egypten? Men då har jag varit alldeles för seg med att ta tag i det så varende jävla resa till Sharm el-sheik var slut dem dagarna vi kunde åka, gaahhh. E tror det är ödet och att vi inte borde ha åkt och så är det kanske. Det blir alltså ingen resa för oss nu men vi ska se till att komma iväg i Januari istället, får stå ut tills dess.
Så nu ska vi passa på att njuta extra mycket av december och julstämningen istället, det kan bli ganska mysigt det också. Nu ska jag försöka funder ut några bra julklappar till min kära familj.

PussD







Det var riktigt kallt i Svedala i söndags ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0