HejSvejs

Igår gick jag in till Svedala för att lämna tillbaka alla jobbkläder på ICA, det var hur mörkt som helst, såg verkligen ingenting. Finns inga lampor här ute på landet heller men jag tog hjälp av en ficklampa:) Jag lyssnade även på musik så jag slapp bli så rädd. Om jag hade gått på min mörkaväg hemma så hade jag varit hur rädd som helst och inte vågat lyssna på musik för att jag ska kunna höra om någon förföljer mig, men här är jag faktiskt inte rädd alls och det är konstigt. För här skulle verkligen ingen höra om jag skrek på hjälp och ingen skulle kunna rädda mig heller, jag skulle ju inte direkt kunna ringa mamma och be henne om hjälp om jag nu skulle bli jagad av någon. Om jag väl gjorde det skulle hon inte komma fram förrän jag var död. Haha det är konstigt hur det är, men här nere känns allt "konstigt nog" så mycket lättare, är det så att jag gjort mig av med min mörkrädsla eller är det bara för att jag känner mig trygg här på något sätt? hm. Eller är det kankse så att jag helt enkelt blivit lite naiv av mig?
Jag vet en person som var väldigt naiv, han trodde för bra om människor och hade skrivit ut sin adress på hem nyckeln, för om han nu hade tappat den så skulle personen som hittat den kunna lämna tillbaka den, eftersom den då visste vart han bodde, haha! Såå naiv är jag inte iaf!

Nu idag har jag pratat med vänner i telefonen, alltid lika trevligt. Nu tänkte jag hoppa in i duschen och fixa mig lite, tänkte gå in i Svedala och handla lite. Fick min lön igår också och den var förvånads värt mycket bättre än jag trodde :) Det är skönt när man tror att man ska få mindre pengar än vad man sen får, och så är det självkalrt hemskt när man tror att man ska få rätt skaplig lön och så är den bara skit! :) Man ska aldrig förvänta sig för mycket för då kan man bara bli besviken.

HejHopp
E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0