Ystad



GodKväll!

Blev en heldag i Ystad som visade sig vara en väldigt mysig stad. Vi var riktiga turister och började på turistbyrån där vi plockade på oss alla möjliga broschyrer och sen gav vi oss ut på sightseeing. Vi tänkte börja med att kolla in platser som varit med i Wallander filmerna och då möter vi en av skådespelarna, haha. Det blev även ett besök i en kyrka, ett kloster och någon trädgård det var trevligt. Ystad var väldigt litet så gick fort att kolla in alla sevärdheter och när det var gjort blev det fika på café Koppen och sen lite shopping. Bra dag!

När vi kom hem så hittade vi en anmälan om svininfluensa vaccinet http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fcmef.eu%2Fpdf%2Faklagaren.pdf&h=e7ed09abe6ca689c98b9630e37bef4b3. Har man tagit vaccinet är det kanske inte så kul att läsa. E blev helt galen när hon läste det och sprang runt i huset som en tok och skrek om människans undergång och zombies medan jag låg på golvet och vred mig av skratt. Men sen kände jag mig dum om det skulle visa sig att det stämmde och E blev allvarligt sjuk av vaccinet, det vore ju katastrof. Känns bra att inte ha tagit det än iaf.

Nu är det Desperate som gäller. Ha en trevlig kväll!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0