Härliga Måndag!

Jag tror nog att det är 70% av Sveriges befolkning som hatar måndagar, en hel vecka kvar till helgen och gå från en härlig ledig helg till jobb. Ursch, det är nog inte så kul.
Men jag är nog en av dom där 30% som faktiskt tycker om måndagar (eftersom jag inte har något jobb) så skönt med en ny vecka och planera lite vad man ska hitta på i veckan och se vad veckan har att erbjuda och bara ta det lugnt och MYSA! Hääärligt! Nu kom jag också på att jag och D har pratat om att måndagar ska vara vår "städa hela huset" dagar, det låter bra men vet inte om vi kommer hålla det ;) Visst kommer vi städa lite då och då under veckan men just på måndagar har vi bestämt att vi verkligen ska renstäda.

Inatt kunde jag inte sova, hatar såna nätter. Händer inte så ofta men när det väl händer är det så drygt, kan ligga i sängen och kolla film efter film och ändå inte bli trött, i vanligafall slår jag på en rulle och somnar efter 10min. 
Inatt somnade inte förrän 04.00 men ändå gick jag upp 09.45 imorse, vaknade konstigt nog helt av mig själv. Det var bra gjort av mig så jag inte ligger och sover bort hela dagen.

När jag gick upp tog jag mig lite frukost och satte på mig sköna myskläder och träningskorna och gick ut och gick, var ute och gick i 2tim, är så stolt över mig själv. Men det är riktigt skönt att gå ut och gå tycker jag, och så får jag träning på samma gång;) Inga fel. Har nämligen bestämt mig för att gå ner några kilon till Jul/Nyår och jag börjar idag så får vi ser hur det går, hade inte tänkt BantaBanta men dra ner på dricka, chips, godis och sånt onödigt, tycker inte speciellt mycket om godis heller så ska väl inte vara så svårt. Har också tänkt börja äta på bättre tider och röra mig mer, det här blir nog bra ska ni se:) Till Jul/Nyår kommer jag ha Skånes snyggaste kropp, nästan iallafall:) Om det går som planerat!
Mitt mål är iaf att gå ner i vikt och vara nöjd över min kropp som jag aldrig annars är, alltid något fel, men tror att alla tjejer/kvinnor har något man inte tycker om med sin kropp och såå ska det ju verkligen inte vara men så är det. Undra vad vi ska göra för att försöka få kvinnor att älska sin kropp, kankse någon jag ska jobba med. -Att förbättra kvinnor självkänsla/Självförtroende. För det behövs! Nog pratat om det, jag tror nog säkert att jag kommer ta upp olika exempel och så om just det här senare i bloggen för jag ser det som ett intressant och viktigt ämne att prata om.

Nu tänkte jag krypa ner i soffan under en varm och mysig filt och kolla på en film och vila lite behöver det efter min sömnlösa natt. Sen kommer D hem från skolan, jag hoppas att vi kan gå till grannen och kolla på hans hästar.
Appropå det, när vi flyttade ner hit och gick runt i området och kollade lite, så blev jag så himla sugen på att börjar rida (vi har mycket hästar som går runt i hagar här), har bara hållt på med hästar när jag var typ 10år och nu skulle jag nog tycka det vore roligt, då sa jag till D att jag bara önskade att någon granne skulle komma och knacka på min dörr och fråga om jag skulle vilja ta hand om deras hästar ibland och även kankse få en liten slant för det, det ville jag verkligen men hur stor är chansen att det händer. Sen nu förra veckan (det var som att gud hört min bön, haha" Så var det en granne på besök och han berättade att han hade två hästar som var hans dotter men att hon nu var ute och reste och att han inte orkade ta hand om hästarna, att det enda han gjorde var att släppa ut dom och ta in dom och gav dom mat. Så han sa att vi gärna fick komma och kolla på dom och att dom var hur snälla som helst. Så då kanske jag ska fråga han om han vill ha lite hjälp av mig, så kan jag ta in och ut dom ibland och rida lite :) Skulle vara kul. Mycket jag vill nu, kommer ta upp mer saker senare i bloggen som jag vill göra

Ha en Härlig Måndag!
Puss E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0