Home sweet home

Nu är jag äntligen hemma i Guldsmedshyttan och ligger i min älskade säng, jag ska aldrig gå upp. Jag hade en riktigt jobbig start på min resa igår. Wolfgang körde mig till centralen och när jag skulle gå in där och låsa in grejerna medans jag skulle till skolan så var det så mycket att jag knappt orkade bära dem, tack till mina snälla klasskompisar som också var på centralen och hjälpte mig. Sen var det skola ett tag, provtenta, den gick faktiskt bra får hoppas den riktigt tentan går lika bra. Sen åkte jag iaf tillbaka till centralen och köpte tidningar och så men blev lite snål när chokladkakorna kostade 32kr, helt sjukt. Så tidsopptimist som jag är tog jag bussen ut till värnhem, enda stället jag vissta att det fanns Hemköp, för att handla lite att äta under resan. Det tog längre tid än jag trodde så när jag kom tillbaka var det bara 5min kvar innan tåget skulle gå. Jag hängde på mig alla saker (var så tugnt att jag knappt orkade gå) och släpade mig till X2000 som jag trodde att jag skulle åka med, men då visar det sig att hon som ordnat bokningen åt mig missuppfattat mig helt och det hade blivit fel med biljetterna, vilket jag mitt pucko inte hade extra kollat, men man förväntar sig ju att få det man bett om. Jag fick iaf slänga mig på tåget med alla mina 4 väskor och 2 påsar. Sen stod jag där och tjaffsade med personalen på tåget hur länge som helst, sen fick jag köpa mig en ny biljett till Alvesta UTAN plats och så säger dem "vi är så gott som fullbokade idag så finns stor risk att du får stå". Då trodde jag att jag skulle bryta ihop, men jag bar iaf iväg mina väskor till andra änden av tåget. Jag hade ju lyckats gått på i fel del och gångarna är ju så smala så kunde bara bära med en väska i taget så sprang genom hela tåget 3 gånger innan allt var på plats, sjukt pinsamt folk började till och md ropa efter mig. I sista vagnen hittade jag iaf en plats då var jag så svett och röd i ansiktet att jag skämdes över att visa mig, killen som ordnade ny biljett sa till och med att jag blivit så stressad att jag skakat när det visat sig att jag kanske inte skulle komma hem, haha typiskt mig att stressa upp sig för mycket. Galet skönt var det iaf att få sätta sig och då var vi nästan framme i Alvesta så jag hade krånglat med allt ett bra tag. Det visade sig att jag hamnat mitt emot en fastighetsmäklare det var kul och han hade mycket bra och intressanta saker att berätta. Sen när jag skulle byta tåg i Mjölby så mötte jag Ida på perrongen, hon skulle ju ner till Emma men trodde inte att vi skulle stöta på varandra så det var lite roligt. Ja nu är mardrömsresan över iaf, skönt. Men jag har träningsvärk i armar och axlar idag efter att ha släpat på all packning så mycket hade jag med mig ;)
Nej nu ska jag väl ta mig upp, tänkte ta en promenad ner till pappas jobb och hälsa på farmor och samtidigt titta in på mitt gamla jobb.

Ha en underbar dag!

Kram D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0