Knäpp i huvudet!

Gaahhh jag blir galen, känner mig totalt körd i huvudet just nu. Har pluggat hela dagen och nu känns det som att min hjärna är full, det går bara inte att trycka in något mer. Så nu ska jag sluta för idag tror jag, får hoppas det finns lite mer plats imr för då ska jag plugga med klasskompisarna. Det är så sjukt mycket som man måste lära sig till tentan, jag är ju bara van vid proven på gymnasiet och dem kunde man träna in kvällen innan. Funkar inte riktigt så på högkolan, där gäller det att hänga med från första stund annars blir det riktigt tungt de sista veckorna. Och just nu är det riktigt tungt, jag var inte tillräckligt engagerad i början har jag märkt och det får man igen nu. Det går liksom inte att se något slut på det. Ska ha provtenta på tordag iaf, ska bli intressant att se ung hur mycket man kan och hur det känns att sitta där.

Har som sagt inte blivit så mycket mer än plugg idag. Vi var till grannen en sväng iaf och tittade på hans hästar. Han har två riktigt fina och snälla hästar som han tyckte vi skulle komma och kika på. Gud vad mysiga djur det är alltså, jag fick tillbaka ridlusten från när man var liten och hästar var det bästa man visste. Jag gick på ridskola i många år och hade till och med en egen häst, men så kom man in i den åldern då allt var pinsamt och då var det hästintresset som rök först. Man kunde ju inte vara cool och samtidigt hålla på med hästar. Helt sjukt vad knäpp man var, att man orkade skämmas över exakt allt. Synd att det är först nu man ser vad mycket man förlorar på att vara så fjantig. Men det kanske inte är försent att börja hålla på med ridning igen, nu när vi har dem så nära och allt. Tror E  också var lite sugen på det, vi får väl ta ett snack med grannen om det. Kan vara kul att ha någon aktivitet på vardagarna :)

Nu har jag tänkt ringa min underbara vän F och höra hur allt är med henne, lovade att ringa igår men då var det så mycket annat så bäst att göra det nu. Skönt att få bort tankarna från plugg och kanske höra lite intresant skvaller ;)

Ha en trevlig kväll!

Kram D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0