Underbart att vara hemma!

Har varit dålig uppdatering från både mig och E några dagar, men om hon tagit tag i det får jag inte vara sämre. Har haft en helt underbar helg här hemma i Guldsmedshyttan. Hunnit träffa de flesta av min kära vänner och bara gjort massa roliga saker. Tänk om det alltod kunde vara såhär att man bara umgicks med vänner och familj hela dagarna och bara gjorde sånt man gillade, helt perfekt! Men då hade man kanske inte uppskattat det lika mycket som man gör nu. Iaf så blev det utgång med vännerna i fredags, förfest hos Anders riktigt trevligt var det. Tjejerna och Olle och Anders, grymt bra sällskap så kunde ju knappast misslyckats. Vi spelade drickspel och skrattade hela kvällen innan vi åkte in till Örebro. Började kvällen på Liquid där vi mötte upp Erik och hans kompis.. Blev en snabb titt in bara innan vi gick vidare mot Satin, Frida ville verkligen till Frimis så vi förlorade henne på vägen (efter att vi hade mosat i oss korv, haha!). Bleb första gången för mig på Satin sen dem flyttade och jag måste säga att det absolut var trevligare på det nya stället och vi hade ganska kul där. Men jag tror inte jag kommer gå dit igen. Var lite skum musik, har det väl alltid varit på Satin kanske men jag tyckte nästan det var sämre nu, och så var lokalen väldigt konstigt upplagd och som på dert förra stället fanns det bara ett rökrum skit drygt går liksom inte att vara där inne. Kan ju vara bra egentligen för så blir det inga ciggaretter. Vi dansade iaf massa massa innan jag Olle och Anders tog bussen hem, usch hatar verkligen att göra det för den tar en enorm omväg runt Frövi så tar över 1tim att åka. Men vi roade oss ganska bra under färden, Olle och Anders höll på att hamna i bråk, sen var det något om en prutt och 93:or ;) haha! Jag hade iaf sjukt roligt åt det och fick till slut kramp i magen av allt skratt. Tack alla vänner för en riktigt bra kväll!
Lördagen blev ännu en dag i Lindesberg, mötte upp familjen för lunch på Bellas, älskar det stället. I Malmö har vi ännu inte hittat något ställe där man kan äta egenkomponerad salld så får passa på nu när man är hemma. Sen när vi kom hem var jag så slut efter all missad sömn under natten så jag sov middag, riktigt skönt. Blev en lugn kväll hemma med bastu och singstar vilket passade mig perfekt som var så trött, förstår inte hur jag orkade festa fredag lördag varje vecka förut. Måste vara mörkret som gör mig så trött nu :S
Söndag var vi uppe med tuppen nästan, fick ju en timme extra under den natten så det var inga större problem att gå upp tidigt kände mig utvilad. Tog en promenad och sen gjorde oss i ordning för Örebro, blev shopping och Afternoon tea i Kilsbergen. Handlade äntligen en pälsmössa känner mig riktigt nöjd och kommer vilja ha den varje dag, blev en skjorta och tunika också samt en inflyttningspresent. Fikat var mysigt, något att rekommendera, man fick dricka te och äta från ett buffébord med smörgåsar och bakverk och givetvis åt jag för mycket. Sen hem och hämta bil för att åka och hälsa på Jimmie i hans lägenhet, han hade inte kommit i ordning så mycket men den kommer bli riktigt fin när allt är på plats. Han bjöd även på middag, potatisgratäng, kyckling och beasås vilket jag älskar, han känner mig allt för väl ;) Blev även vem kan slå Filip och Fredrik och för första gången så fick dem stryk, riktigt skönt att det dessutom var en tjej som slog dem. Anslutade kvällen med filmen Upp hos Olle med honom och Anders. Gillade den :)
Hade massa ärenden att göra nu när jag är hemma så dem passade jag på att göra igår. Skönt att ha allt det gjort. Mormor åkte hem, roligt att träffa henne nu kommer det dröja till Jul innan vi ses. Det blev fika på stan med Anna och vi hade självklart massa att snacka om. Jag älskar sånt, att sitta på ett café och drick massa te och bara prata om allt, skvaller, killar, kompisar och vad man vill göra i framtiden. Det får mig alltid på bra humör. Blev även ett kanon slut på denna dagen då jag och Anders åkte hem till Frida på inflyttningsmiddag. Vi lagade tacos och drack vin, snackade massa massa skit, spelade Geni och kollade film. Eller Frida och Anders kollade film, jag var så slut efter en lång dag så somnade efter 5min, det var kanske lika bra vi skulle nämligen se en skräckfilm och jag brukar vara så rädd att jag blunder mig igenom halva filmen :) Var en lyckad kväll iaf, tack vänner!
Idag har det då varit besök ifrån Köping, fam Näf kom hit och hälsade på. Alltid lika trevligt! Har ätit massa god mat och bara umgåtts. Så har tyvärr inte blivit så mycket plugg sen jag kom hem, försökte ta tag i det nu ikväll men kände att jag inte riktigt hade orken och nu är ändå klockan så mycket och imr ska vi åka till Lek&Bus Landet så nu ska jag nog gå och sova.

SovGott Alla!



I fredags morse när jag drog pp persiennen stod den här filuren och tittade på mig, snacka om att jag blev rädd. Efter en stund kom mamman och en till kalv och så stod dem där och tittade alla tre.


Påväg till Lindesberg.


Vendela och Joanna, mina underbara systrar.

Frida och Anders.

Anders och Erik på Satin.

Jag och Anna dansar <3

Jag och Olle, slitna efter allt dansande eller skratt? påväg hem.
Tacos hemma hos Frida, självklart var vi tvugna att ha varsin mustach.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0